a

Pravidla Samozřejmě je prioritou, aby ses při hře dobře bavil. Pravidla ale dělají hru hrou a umožní užít si hru všem. Tak si je aspoň pročti... :-) 

Povolené a doporučené zbraně

  • Nepoužívej při boji neměkčené zbraně! Pokud s nimi umíš opatrně a bezpečně zacházet, můžeš si je s sebou vzít jako dekoraci. Pak ale za veškerou případnou újmu způsobenou ostatním hráčům zodpovídáš ty.
  • Při výrobě vlastních zbraní nesmí jako základ být nikdy použita reálná zbraň!
  • Palné zbraně jsou zakázány.
  • Obouruční zbraně drž obouruč (obouruční zbraň má nad 100 cm délky, shora není délka nijak omezena).
  • Štítonoši musí mít helmu (štít nad 60 cm v průměru) nebo batvat/silnou čepici (štít do 60 cm v průměru) a štítem je zakázáno útočit.
  • Minimální měkčení pro každou zbraň s výjimkou šípů je 1,5 cm na hraně úderu.
  • Měkčení hlavice šípů musí být v průměru minimálně 5 cm a bambule musí být pevně připevněna k týblu. Jako základ nesmí být použit ostrý šíp.
  • Šípy musí mít letky.
  • Laminátová týbla musí být olepena páskou nebo jinak povrchově upravena, aby nedocházelo k odštěpování střepin (nebezpečí poranění očí jemnými odštěpky).
  • Luky a kuše smějí mít nátah maximálně do 15 kg (33 liber), pro kuše platí stejná pravidla jako pro luky.
  • U drtivých zbraní musí být měkčená minimálně horní třetina topora.
  • Povolena jsou kopí o maximální délce 210 cm. Kopí nehonit, píky nejsou povoleny.
  • Zbraně, které neprojdou kontrolou před začátkem hry, nebudou během hry použitelné.

Systém boje

Zranění hrajeme, jako by byla reálná, zásahy uznáváme a snažíme se hrát zranění podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Je zakázáno bít do hlavy, krku a rozkroku! Také ber při útoku v potaz tělesnou konstituci a výzbroj svého protivníka.

  • Zakázanými plochami se nesmíš krýt. Při opakovaném zásahu zakázané oblasti nebo opakovaném krytí zakázanou plochou budou tvé přestupky řešeny organizátory. V krajním případě ti bude zbraň do konce hry zabavena.
  • Ve hře existuje možnost instakillu, ale jen v případech, kdy by v reálném životě smrt bezpochyby nastala. To je například podříznutí hrdla měkčenou zbraní (ne kovovou replikou), zabití ve spánku nebo kouzlo, jiné způsoby jsou možné po domluvě s organizátory.
  • V souboji beze zbraní jsou zakázány údery, ale přetlačování, odhazování apod. je povoleno (řeckořímský způsob). Vítězí ten, kdo dostane protivníka na smluvenou dobu na lopatky.
  • Pokud už tě unavují řeckořímáky, nabízíme pěstní zpestření. Pokud odhodíš všechny své zbraně, můžeš zvolat na svého protivníka „Brutál!“. Když ti odpoví stejně a odhodí zbraně, váš souboj nebude mít žádná pravidla a bijete se do vyčerpání, rezignace nebo Rudé stop. Za vaše případná zranění ale nenesou organizátoři žádnou zodpovědnost. Během brutálu ani řeckořímáku nelze herně zemřít.

Herní mechaniky

  • Když zemřeš, staneš se neaktivní postavou bez sofistikovaných motivací a historie, nebo se můžeš připojit k bestiím a cépkům. Po své smrti vyčkej do konce střetu a vyhledej organizátora, ten ti předá další pokyny.
  • Ať už ti ale vůdce tvé frakce řekne cokoli, smrt každopádně znamená, že O SVOU DOSAVADNÍ POSTAVU PŘIJDEŠ! Buď proto obezřetný, pokud svou postavu hraješ rád a nechceš o ni přijít.
  • Ve hře obíhá herní měna - ta se může během hry krást a zručnější zloděj si za ně může na konci cesty koupit něco v hospůdce. Ta bude otevřená po celý víkend a za herní peníze s v ní můžeš něco koupit dokonce i po konci hry.
  • Některé postavy disponují schopností oživení mrtvého. Pokud budeš oživen, obdržíš instrukce od postavy, která tě oživila.

Povolené a doporučené vybavení

  • Pokud máš v šabloně své postavy uveden nějaký speciální předmět (lahvičky s lektvary pro alchymistu, luk pro lovce, šperk pro šlechtice, ...), znamená to, že pro tebe bude pravděpodobně v rámci hry představovat výhodu ho mít. Pokus se si je opatřit.
  • Nevyžadujeme striktně historický kostým (tj. z historicky přípustných materiálů). Ten je samozřejmě výhodou a bude ve hře budit zasloužený respekt, ale pro naše účely stačí, když to "vypadá fantasy". Vyhni se na první pohled umělým materiálům (koženka, pláštěnka, plasty, ...). Inspirovat se můžeš v záložce Minulé ročníky.
  • Po dobu trvání akce měj u sebe vždy nabitý funkční mobil, abychom s tebou zůstali v kontaktu, pokud u tebe nastane nějaký problém (ztratíš se během pochodu, zraníš se, ...).
  • Během hry nepoužívej světlo mobilu nebo baterky.
  • Pokud budeš chtít použít mobil, jinou elektroniku nebo cokoli, co do fantasy světa nepatří, mimo krizovou situaci, snaž se to dělat tak, aby tě u toho nikdo neviděl a nekazil jsi atmosféru.
  • Nevadí, když budeš mít spacák a karimatku, ale když se ti podaří sehnat něco dobovějšího, jen do toho. Krosny nepovolujeme. Pokud se spacáku a karimatce nevyhneš, nos je uvnitř historicky vypadajícího batohu, nůše, smotaného plátna nebo vaku, aby nebyly při hře vidět a mohl jsi je vytáhnout jenom na spaní. Ve stanech se nehraje.
  • Mysli na to, že vzdálenost, kterou budeš muset ujít, pokud se rozhodneš jít na noční výpravu, činí přinejmenším 10 km. Pamatuj na to hlavně při sestavování svého kostýmu, ale i při balení svých věcí. Vsaď na pevné pohodlné boty. Pokud máš kostýmové boty, ve kterých vydržíš bezbolestně celý den, budou ti stačit i tady.
  • Můžeš ostatním krást herní měnu, jídlo a herní materiál a v rámci hry ho směňovat. S koncem hry ale musíš veškeré kradené předměty (samozřejmě s výjimkou jídla) vrátit. Herní měnu vrať po konci hry organizátorům. Férovost je pilíř každé dobré hry.
  • Pro účely RP a obchodu s kradeným jídlem povolujeme pouze dobově vypadající jídlo. Dobrý tip jsou tyto potraviny: všemožné placky jako bramboráky a zelňáky, neexotické ovoce, sušené, uzené a nasolené maso, některé buchty, sušené ovoce, vlašské a lískové oříšky, různé kaše (hrachové, špaldová krupice...), přijatelně vypadající pečivo, sýr... První jídlo v ceně dostanou hráči až v sobotu po skončení hry.
  • Jediný zdroj pitné vody ve vesničce je studánka s pitnou vodou (naprosto nezávadnou).
  • Na startu od tebe budeme požadovat podpis, kterým stvrzuješ, že jsi srozuměn s pravidly akce a souhlasíš s pořizováním videí i fotografií během akce zachycujících tvou osobu a jejich následným publikováním na webových a facebookových stránkách akce. Bude tam také jeden výtisk pravidel dostupný k přečtení a ještě jednou budou shrnuta ústně. 

Bezpečnost

  • Pokud pro tebe roleplay zajde příliš daleko (mučení, sexuální obtěžování, jiné nepříjemné situace, ...), ztratíš se, zraníš se nebo se ocitneš v jiné krizové situaci vyžadující pozastavení hry, neváhej říct: "Rudá stop!". V takovém případě je RP ihned pozastaven. 
  • Hra se odehrává v lesích CHKO Beskydy v poměrně širokém okruhu. Proto si zařiď, že s námi budeš moci být v nepřetržitém mobilním spojení. Příslušné kontakty obdržíš na startu.
  • Nezapomeň, že při slabém nebo ztrácejícím se signálu se baterka mobilu vybíjí podstatně rychleji, takže si můžeš pro případ nouze přibalit i powerbanku.
  • Na akci bude přítomen zdravotník, který bude u sebe nosit lékarničku se základním vybavením.
  • Nerozdělávej oheň jinde než na ohništích a v přítomnosti organizátora, a i tehdy buď ohledně ohně velmi opatrný.
  • Nikdo z organizátorů nenese žádnou zodpovědnost za případnou fyzickou, psychickou nebo materiální újmu na hráčích.
  • Pokud se akce účastníš, znamená to, že jsi fyzicky způsobilý ji absolvovat. Pokud opakovaně porušíš pravidla, nebo tebou falešně uvedenou informací dojde ke škodě na majetku nebo zdraví třetí osoby, můžeš být z akce okamžitě vyloučen bez nároku na vrácení startovního poplatku a může být na tobě vymáhána náhrada škody. 
  • Bez registrace v termínu a včasného odeslání platby i tvé postavy nebudeš do hry vpuštěn.
  • Registrační poplatky nevracíme. Žádné kňourání.
  • Orgové si vyhrazují právo na změnu pravidel.

Těšíme se na tebe! :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky